Dit is waarom je moet investeren in poloshirts van goede kwaliteit

‘‘Goedkope kleding is te duur, investeer liever in duurdere dingen van goede kwaliteit.’’ Op het eerste ogenblik is dit een enigszins verwarrende uitspraak. Toch schuilt er een belangrijke kern van waarheid in. Kleren van goede kwaliteit gaan langer mee, ze zijn comfortabel en vaak voel je je er goed in. Het is de reden waarom het poloshirt van Lacoste razend populair blijft. Als je meer waarde (en plezier) voor je geld wilt krijgen, geldt de regel: koop minder middelmatige kledingstukken en geef je geld in plaats daarvan uit aan een paar simpele, goede kledingstukken waar je altijd gebruik van zult maken.

Een investering: het poloshirt van Lacoste

Een minimalistische aanpak

Réné Lacoste, de vader van het merk Lacoste, wilde een kledinglijn oprichten die ontspannen elegantie uitstraalde. Zijn klassieke poloshirts werden al snel favoriet, vanwege de uitstekende kwaliteit en simpele designs. Dit is vaak het geheim van mensen die zich goed kleden: ze laten zich minder leiden door trends, uitbundige versiersels en andere tierelantijnen. Door deze meer minimalistische aanpak bestaat hun kledingkast uit kwalitatief hoogwaardige items die lang meegaan en goed te combineren zijn.

 

Een ander soort investering

Kleding is geen investering in de traditionele zin van het woord: kleding stijgt niet in waarde en je krijgt er zelden meer voor dan de prijs waarvoor je het kocht. Toch is het zo dat je veel tijd doorbrengt in kleding, net als dat je vaak op de bank zit en je computer gebruikt – en dit zijn toch ook dingen waar je in investeert? Als je de aankoop van een goed poloshirt ziet als een investering in je comfort, zelfverzekerdheid, en het gebruiksgemak van je garderobe, zul je de waarde ervaren van het kopen van kleding van goede kwaliteit. Massaal geproduceerde kleding zit bij bepaalde mensen vaak te los of te strak – wat zich in je lichaamstaal vertaalt. Poloshirts die mooi bij jouw lichaam aansluiten, geven je zelfvertrouwen daarentegen een boost.